ankieta

Ankieta dla nauczycieli

Proszę zaznaczyć wnioski z nadzoru pedagogicznego z ostatnich dwóch lat, które są najważniejsze w Państwa pracy z uczniami.
Monitorowanie zakresu i jakości udzielanej uczniom pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
Skuteczne prowadzenie pedagogizacji rodziców podczas wywiadówek oraz indywidulnych spotkań z rodzicami/opiekunami uczniów przez wychowawców oraz pedagogizację uczniów przez pedagoga i psychologa.
Stosowanie innowacyjnych form zebrań z rodzicami we wszystkich klasach a w szczególności w klasach VI.
Wypracowanie modelu współpracy na rok szkolny 2018- 19 z pracodawcami, zakładami pracy oraz instytucjami działającymi w lokalnym środowisku, który sprawi, że absolwenci będą dobrze przygotowani do podjęcia dalszej nauki oraz do wejścia na rynek pracy.
Ciągłe wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli powinno korespondować z pogłębioną refleksją nad jakością i efektywnością pracy dydaktycznej czy wychowawczej służyć temu może systematyczne stosowanie przez nauczycieli ewaluacji bieżącej własnej pracy.
Objęcie szczególną opieką pedagogiczną i psychologiczną uczniów przejawiających zachowania agresywne i monitorowanie ich zmian w zachowaniu.
Dyrektor nadal będzie wspierał nowatorskie i innowacyjne działania nauczycieli, tworząc warunki i udzielając pomocy.
W dalszym ciągu kontynuowanie współpracy wśród nauczycieli celem dalszej poprawy efektywności pracy szkoły.
Rozpoznawać potrzeby i zasoby szkoły, środowiska lokalnego,
podejmować różnorodne działania na rzecz wzajemnego rozwoju szkoły i środowiska lokalnego,
Kontynuować współpracę z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym.
Wiedza wynikająca z analiz BWN powinna być spożytkowana do doskonalenia pracy nauczycieli i szkoły oraz polepszania efektów kształcenia, wprowadzenia zmian w organizacji procesu dydaktycznego i przyjętych programach nauczania dla poprawienia wyników uczniów.
Analiza wyników uzyskanych przez uczniów powinna zostać wykorzystana przez nauczycieli do ustalenia trudności, na jakie natrafiają uczniowie, do refleksji na temat skuteczności procesu nauczania – uczenia się: stosowanych metod kształcenia, wykorzystywanych środków dydaktycznych, wkładu pracy nauczyciela, jego umiejętności dydaktycznych, rzetelności wykonywania zawodu.
Zwracać szczególną uwagę na uczniów wykazujących słabe zaangażowanie na zajęciach, bardziej ich motywować.
Starać się stosować większą liczbę wizualnych środków dydaktycznych, zwłaszcza powszechniej wykorzystywać nowoczesne techniki informacyjno-komputerowe, z użyciem dydaktycznych programów multimedialnych.
Na każdej jednostce lekcyjnej wskazywać cele lekcji w celu wzbudzenia zainteresowania ucznia, ukazaniu jej praktycznego zastosowania zarówno na lekcjach z innych przedmiotów, jak i w codzienny, życiu.
Więcej uwagi poświęcić na diagnozowanie talentów i zdolności uczniów i odpowiednio przeznaczać więcej czasu na rozwijanie zainteresowań.
Ulepszanie organizacji i świadczenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
Pedagogizację rodziców rozszerzyć o szkolenia z zakresu pedagogiki rozwojowej.
Całkowicie wyeliminować w procesie oceniania zdarzające się błędy:
Należy stosować różnorodne metody nauczania i motywować uczniów do rozwijania własnych umiejętności;
Należy doskonalić współpracę nauczycieli w zespołach nauczycielskich;
Należy promować osiągnięcia własne i innych nauczycieli, podkreślając tym samym wartość edukacji;
Należy uświadamiać rodzicom i uczniom, że uczenie się jest ważne i trwa przez całe życie;
Należy przeprowadzić pedagogizację rodziców w zakresie kształtowania odpowiedzialności za naukę w domu, odrabianie zadań i poszukiwanie informacji w różnych źródłach;
Należy wykorzystywać informacje o losach absolwentów w celu promowania wartości edukacji w naszej szkole.